Çocuklara kod (programlama) öğretmek için 4 araç

kids using computer Dünyamız daha çok teknoloji odaklı hale geldikçe; artık çocuklarımıza bilgisayar kullanmasından çok, bilgisayarı, programları ve oynadıkları oyunları kendi kendilerine nasıl inşa edeceğini öğretmeliyiz.

“Öğrencilerin bilgisayar bilimleri ile ilgilenmeye başlamasına ihtiyacımız var ve erken yaşta  olmalı çünkü bilgisayar bilimlerini başarıp başaramayacağını ya da bilgisayarın donuk ve sıkıcı olduğuna karar vermeleri lazım” diyor, Alfred Thompson, Microsoft'un K- 12 Bilgisayar Bilimi Akademik İlişkiler Müdürü.

Bir bilgisayar öğretmeni (Bilişim Teknolojileri Öğretmeni) olarak şu anki Bilişim Teknolojileri Dersi eğitim içeriğinden yakınıp dururuz. Çocuklar office programlarını kolayca öğrenebiliyorlar ve derste bunları dinlerken de sıkılıyorlar. Kişisel fikrim içeriğin yetersiz kalması.

Piaget ne kadar ilkokul dönemindeki çocukların somut işlemler döneminde olduğunu savunsada, bilgisayar programlama ise soyut işlemler dönemi hitap etse de, artık Dünyada Bilişim’i değerli gören eğitim kurumlarınca K12 seviyesi (ilköğretim öğrencileri) ‘nde bilgisayar programlamanın öğrenciler tarafından yapılabildiği görülmüştür.

Tabii ki çocuklarımıza kalkıp C# öğretmek gibi bir niyetimiz yok. Bilgisayar bilimlerinde de onların yaşlarına göre programlar var. Bunlara kısaca bir göz atalım.

1. SCRATCHscratch

Scratch; MIT Media Lab tarafından, 8 yaş ve üzerindeki çocuklar için geliştirilmiş bir  grafik programlama dilidir. 2007 de duyrulduğundan bu yana yaklaşık bir milyon proje geliştirilmiştir ve http://scratch.mit.edu/ adresinde paylaşılmaktadır. Projeleri bilgisayarınıza indirip inceleyebilirsiniz. Scratch; Mac, Linux ve Windows bilgisayarlarda çalışabilmektedir.

Değerli öğretmenlerim ve bilişimciler: eğer konu ile ilgilenscratch1iyorsanız; http://wiki.scratch.mit.edu/wiki/Scratch_Wiki size yardımcı olacaktır.

Sitedeki bir kaç projeyi inceledim de; çocukların hayal gücü ve programlamayı birleştirerek çok iyi ve kaliteli ürünler ortaya çıkarılabilir.

 

 

 

google-app-inventor 2.APP INVENTOR

Temmuzda Google Android için App Inventor’ı duyurdu. App Inventor, andorid için uygulama geliştirmenize yardımcı oluyor. App Inventor da, Scratch gibi MIT’li. Projeye Profesör Harold Abelson tarafından yönetiliyor. Ve Proje yöneticisinin NewYork Times’a verdiği bir röportajda “App Inventor insanların mobil dünyada sadece müşteri değil, uygulama yaratısıcı olmasına da izin veriyor” diyor.

App Inventor da eğitimde kullanılabilecek teknolojik araçlardan birisi.Eğer App Inventor ile ilgilenirseniz; App Inventor Google Grubu’na bakmanızda fayda var.

 

alice 3. ALICE

Alice; öğrencilere nesne yönelimli ve olay yönlendirmeli programlama öğretmek amacıyla tasarlanmış ücretsiz ve açık kaynaklı 3D programlama ortamıdır. Alice öğrencilere, sürükle-bırak, nesneye hareket kazandırma ve oluşturma gibi araçlar sağlar. Alice’in bir çeşidi olan Storytelling Alice; Caitlin Kelleher’in Carnegie Mellon Universitesi Bilgisayar Bilimleri’ndeki doktora çalışması olarak geliştirildi.

alice_skater (Kişisel görüşüm: Staja gittiğim 1 yıl içerisinde öğrenciler dersin hemen bitip oyun oynamaya geçmesi için can atıyorlardı. Öğrencilerimiz; onların zamanını alan basit elbise giydirme, araba yarışı oyunları oynamak yerine, onların sizihnsel gelişimine de katkıda bulunabilecek ve yaratıcılıklarını geliştirebilecek kendi oyunlarını geliştirebilirler. Böylece bilgisayar zaman alıcı sıkıcı bir uğraş olmaktan çıkacaktır. Bilgisayar eğlence olmaktan çıkacaktır. )

alice-3d-visual-programming-language

 

4. LEGO MINDSTORMS

Lego, son zamanların en çok oynanan oyuncağı seçildi. Bu biraz daha robotik bir oyuncak. Lego Mindstorms sitesinde daha ayrıntılı bilgiye ulaşabilirsiniz.

SONUC

Şuna hiç şüphe yok ki; Bilgisayar Bilimleri de Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, gibi temel bir bilim olması gerektiğini farkına varmalıyız artık. Bilgisayar sadece oyun, chat, msn, facebook, internet değil. Bilgisayar Bilimleri öğrencilerin problem çözme, mantığı geliştirme, eleştirel düşünme gibi konularda gelişmesini sağlayacak somut bir bilimdir. Hayal edilenler anında bilgisayar üzerinde uygulanabilmektedir. Bilişim’i, sosyalliğini, asosyalliğini, İlköğretimdeki Bilişim Teknolojileri dersini tartıştığımız bu günlerde, bilgisayar bilimlerinin bu yönüne dikkat çekmek gerekli. Bilgisayar tek başına oyun değil, oyuncak değil.

Yukarıda bahsettiğim 4 program dışında da K12 seviyesi için programlar var, bir gün de onları yazacağım. Microsoft tarafından geliştirilen Small Basic’i ayrı bir yazıda biraz daha ayrıntılı inceleyeceğim.

Bilişimin güzel tarafları ile ilgilenmeyi bırakmayalım. Çocuklarımızın zamanını sadece oyun oynayarak harcamayalım.

Bilişimli Günler!

KAYNAK (yazının bir kısmı çeviridir):  ReadWriteWeb

0 yorum: